Basketbalmatch

Fotografie

Zaterdag heb ik voor het eerst foto’s genomen tijdens de basketbalmatch van Robbe. Ik had al dikwijls eens gedacht om foto’s te nemen, maar omdat een sporthal niet het ideale licht heeft en ik enkel mijn 50mm portretlens heb als lichtsterke lens waar ik niet mee kan zoomen heb ik het altijd gelaten voor wat het was. Maar zaterdag vond ik dat ik het toch eens moest proberen met mijn 50mm ook al kon ik niet zoomen. Ik heb echt moeite om te werken met een lens waar ik niet mee kan zoomen. Het went maar niet. Maar zaterdag heb ik het dus toch gedaan. Na de eerste foto’s genomen te hebben tijdens de opwarming zag ik dat het resultaat toch beter was dan ik had gedacht. Tijdens zo’n match gaat alles natuurlijk heel snel, dus het was echt zorgen dat ik de acties tof in beeld kon brengen. Het was een grote uitdaging, maar eens ik zag dat het wel lukte met mijn 50mm begon ik er echt plezier in te hebben. Resultaat: ik ga vanaf nu iedere keer mijn fototoestel meenemen. Ondertussen raak ik gewend aan het fotograferen met mijn 50mm.

Geef een reactie

