Als herinnering

Fotografie, Portret

Toen mijn grootmoeder (meter) gestorven is op 31 mei van dit jaar was dit een groot verlies. Gelukkig heb ik na haar dood haar verzameling oude foto’s kunnen bemachtigen. Ik vond er foto’s van heel haar levensloop terug, ook foto’s van haar ouders en haar grootouders. Ik wou die foto’s niet gewoon in de doos laten en ergens op zolder bewaren. Ik wou een fotoboek maken. Daarvoor moest ik eerst uitzoeken wie er op de foto’s stond, daarna een schifting maken van welke foto’s er in het fotoboek mochten, daarna de geselecteerde foto’s inscannen en die daarna wat kwalitatief verbeteren op de pc om ze tenslotte in een fotoboek te plaatsen. Het was zoeken naar een goeie volgorde en welke foto’s bij elkaar kunnen en welke niet…. Een hele klus dus. Tevreden met de schikking en de beslissing om te werken in retro-stijl is het fotoboek vorige week uiteindelijk afgeraakt. Vandaag kreeg ik het thuis bezorgd en het was een pak van mijn hart toen ik zag dat het fotoboek aan mijn verwachtingen voldeed. Een super mooie herinnering! Meter had het zeker en vast ook fantastisch gevonden!

Een gedachte over “Als herinnering

Geef een reactie

