Reportage

Algemeen

De herst en de winter zijn vervelende seizoenen. Ieder jaar hetzelfde. Na het werk eventjes buiten op je terras zitten lukt niet meer want het is donker en koud ook trouwens. Ik heb altijd de indruk dat het al laat is. Terwijl je in de lente en de zomer nog een hele boel werk kan verzetten als je thuis komt, blijkt dat in de winter niet het geval. Om niet die hele periode humeurig en depri te lopen heb ik dit jaar besloten om leuke dingen te doen. Nee, ik zal mijn huis niet vol kerstlichtjes hangen, kerststukjes maken…. Ik vind die hele kerst maar een opgefokt gedoe geworden. Je bent bijna verplicht om bij ieder lichtje dat je ziet ‘oooooooh’s’ uit te kramen en vol bewondering naar gigantische kerstbomen te staan kijken. Dan spreek ik nog niet over die kitcherige kerstmannen aan de gevels. Ik hang wel wat versiering in de woonkamer en zet een kerstboom met pakjes omdat de kinderen daar dol op zijn. Verder heb ik daar weinig affectie mee. Misschien moet ik wel pasen vieren. Dat lijkt mij stukken leuker!
Maar om terug te komen op de leuke dingen die ik deze winter doe en zal doen…
Zoals je weet of nog niet weet ga ik regelmatig joggen, maar met die korte en koude dagen komt er daar weinig van in huis. Nu en dan eens in het weekend bij droog weer zou ik nog eens mijn loopschoenen aantrekken. En toch heb ik sport nodig. Als ik een lange tijd niet sport dan voel ik me niet goed in mijn vel. Ik moest dus iets vinden waarmee ik de winter kon overbruggen en ik heb het gevonden: de milon cirkel. Het is een fitnesstraining. Nee, niet gewoon wat oefeningen in een fitnessclub. Het is een fitnessprogramma onder begeleiding met toestellen die afgesteld zijn op jouw lichaam. Op een chipkaart worden al je prestaties bijgehouden en worden die door je trainer geëvalueerd. Hij of zij beslist dan in overleg met jou of er wat gewicht bij mag. De oefeningen worden ook in een cirkel uitgevoerd met in het midden een waterzuil die belletjes blaast. Wanneer de belletjes starten begin je op het toestel met de oefening. Stoppen de belletjes dan mag je doorschuiven naar het volgende toestel. Het voordeel is dat je niet zoals in een gewoon fitnesscenter moet staan wachten tot een toestel vrij is. Ook werk je met tegengewicht zodat je de volgende dag niet stijf bent. En de toestellen zijn op jouw kunnen en lichaam afgesteld. Vanavond ga ik voor de 4de keer.
Ook heb ik me al bezig gehouden met een kalender te maken met leuke foto’s en ook ben ik een kerst/nieuwjaarskaartje aan het ontwerpen.
Maar waar ik het vooral wil over hebben: Ik maak een fotoreportage. Het is niet alleen ik die een bezigheid nodig heb voor de donkere en korte dagen. Filiep, mijn vriend, heeft er ook een nodig, is gebleken. Hij heeft gezocht en gevonden. Hij heeft een Yamaha 600 ‘crossmoto’ gekocht die hij heel uitelkaar gekocht heeft. Hij zal hem deze winter terug in elkaar steken, een nieuw kleurtje geven en rijklaar maken. En daar maak ik deze winter een reportage van.
Deel 1 kan je hier al zien.

 

 

 

Geef een reactie

