Les 4

Algemeen, Cursus, Dagelijks leven, Digitale beeldbewerking, Fotografie

Vorige week was er geen les. De leraar was ziek. Gisteren dus mijn 4de les. Ik was wat later omdat ik ervoor nog een afspraak had die wat was uitgelopen. Gelukkig had mijn vriendin alle opdrachten zowel op haar als op mijn pc uitgevoerd, zodat ik onmiddellijk kon inpikken. Het was een herhalingsles van het importeren en beheren van verzamelingen en snelle verzamelingen. Heel interessant om terug eens alles op een rijtje te kunnen uitvoeren, maar nogal vermoeiend. Na een nogal drukke dag nog 4u les was een beetje te veel. Eindelijk heb ik mijn cursus. Niet iedereen heeft hem al. 8 exemplaren had hij bij. Tja, wat betreft het kopiëren van cursussen, daar is het secretariaat ginder toch ieder jaar heel laat mee. Gelukkig heb ik er al eentje kunnen bemachtigen. Nu nog de tijd vinden om het stuk dat we al gezien hebben eens door te nemen.
Wat mij sedert mijn cursus fotografie wel opvalt is dat ik anders naar de dingen kijk. Het zijn precies overal taferelen die zich afspelen. Meestal denk ik dan: Nu moest ik mijn toestel bij me gehad hebben. Alhoewel ik nog steeds in het stadium zit dat wanneer ik van zo’n spontaan tafereel een foto neem, ik toch altijd vind dat de foto toch niet uitstraalt wat ik daarstraks voelde. Misschien ligt het wel aan mij, want een gevoel is net als een foto een momentopname. Misschien moet ik dergelijke foto’s eens het net opzwieren om te zien of mensen bij het zien van de foto hetzelfde gevoel hebben als ik toen ik de foto nam. Maar ‘k denk dat dit niet kan…. Iedereen reageert toch anders op bepaalde situaties. Iedereen heeft over alles zijn eigen mening. Je kan met een foto wel delen wat jij voelde op het ogenblik van de foto, maar het is praktisch onmogelijk om de mensen die jouw foto bekijken hetzelfde gevoel als het jouwe te laten voelen….

Geef een reactie

